ברלין

ואז זה קרה, קיבלתי הודעה למייל שבישרה שColdplay יוצאים לסיבוב הופעות באירופה!

מאז שהיינו בהופעה שלהם בשיקגו, רק חכינו להזדמנות הבאה שנוכל לראות אותם שוב.

כשפתחתי את הבלוג זה היה מיד אחרי שחזרנו מפריז. כששאלתי את עצמי למה אני פותחת אותו היו לי כמה תשובות. בין היתר, כי רציתי לכתוב לעצמי- לתעד, לזכור וגם לשתף. הבטחתי לעצמי ש״אהיה נאמנה לעצמי״ ולמה אני מספרת לכם את זה?

כי אם לומר בכנות, הפעם הראשונה שלי בברלין היתה טובה אבל לא טובה מאוד. הגעתי לברלין עם אמא שלי ואחותי שהן שתי הנשים הקרובות שיש בחיי וזה היה החלק הטוב. החלק הפחות טוב זה שהעיר לא נכנסה לי ללב. הכל ניראה לי מזוייף. זה היה בשנת 2015 והרבה מהמבנים בחלק המערבי של העיר היו בשיפוץ. הפעם חזרתי לברלין אחרי 7 שנים כדי לחוות חוויה מתקנת. הפעם באתי מוכנה אחרי שעשיתי עבודת מחקר מקיפה.

מלון

סגרתי את מלון Bristol מרשת קמפינסקי. בפעם הקודמת גם התארחנו כאן והיינו סופר מרוצות מכמה סיבות- המיקום המושלם בשדרות קודאם בחלק המערבי של העיר שהוא בעיניי היפה, הנקי והנעים. החדרים במלון גדולים ומפנקים, יש בריכה וגם מיזוג אוויר (תתפלאו אבל אין בכל מקום ובחודשי הקיץ זה סופר קריטי). וחשוב לא פחות, המלון ממוקם במרחק חציית כביש מקו הרכבת U1.

את המלון הזה כמו כל בתי המלון שסגרתי בעשור האחרון הזמנתי דרך אקספדיה. המלצתי בעבר ואחזור ואמליץ כי זה הממשק היחיד שאני מזמינה דרכו. מדובר באפליקציה שאפשר להזמין דרכה טיסות, בתי מלון, השכרת רכב, אטרקציות וכדומה.

בונוס: מי שרוצה להתנסות ולהזמין מלון באפליקציה דרך הקישור יקבל 30$ הנחה בהזמנת מלון, כל מלון בכל העולם:https://www.expedia.com/refer?refcode=LitalOCIt1

*יש נקודות קטנות, תקראו אותן.

סים דיגיטלי

לפני הנסיעה שמעתי על הesim של Airalo. את האמת שעד הנסיעה לא שמעתי על זה והיו 2 דברים שגרמו לי לרצות לבדוק את השירות הזה. האחד, לא צריך להחליף סים פיזי אלא נשארים עם הסים הרגיל ומגדירים רשת אינטרנטית משנית. והדבר השני והחשוב לא פחות- המחיר. חבילה של 5 GB ל-30 ימים עלתה לי 15$. שווה ממש. התפעול היה אינטואיטיבי ואני ממליצה בחום.

לפני הנסיעה חשוב לבדוק שהמכשיר שלכם תומך בesim (יש רשימה זמינה בגוגל ).

בונוס – הנחה בסך 3$ על חבילת נתוני ה-eSIM הראשונה שלך מ-Airalo. עם הקוד LIL4155 בעת ההרשמה או בעת התשלום. https://ref.airalo.com/K1kA

הסעה מהשדה למלון

טוני, טוני, טוני. כמה המלצות קראתי על נהג המונית טוני. אז גם אני תיאמתי איתו. כתבתי לו שבועיים לפני הטיסה הודעת וואטסאפ באנגלית (הוא יודע ממש קצת עברית) והוא אסף אותנו מהשדה וגם החזיר.

כאן יש כאלה שיעדיפו לחסוך כסף ולנסוע ברכבת מהשדה למלון, אנחנו תמיד מעדיפים לא להיסחב עם המזוודות למלון ומעדיפים את הנוחות של איסוף מהשדה ועד למלון והחזרה. לשיקולכם.

+49 176 30435366 טוני

תחבורה ציבורית

ברלין ענקית ויצא שבכל יום הלכנו בממוצע כ20 ק״מ אבל כדי לעבור משכונה לשכונה השתמשנו במערך תחבורה הציבורית המצוינת שיש לעיר להציע.

ברלין כמו ערים נוספות באירופה, פתחה בקמפיין שמעודד שמירה על איכות הסביבה ושימוש בתחבורה ציבורית, כדי לעודד מקומיים ותיירים לעשות את זה. במהלך חודשים יוני, יולי ואוגוסט 2022 (ככל הנראה ימשיך גם אחרי) ניתן לרכוש כרטיס ב9€ בלבד שניתן להשתמש בו כמו ב״חופשי חודשי״ ולנסוע במשך חודש שלם ברוב הרכבות התחתיות, העיליות והאוטובוסים.

אנחנו הורדנו את האפליקציה של BVG כבר בארץ, קנינו את הכרטיס החודשי עבור 9€ ונהננו (מאוד!) מהשימוש בה בעיר.

אפליקציות נוספות ששימשו אותנו בניווט בעיר הן Moovit וכמובן Google Maps.

מפת קווי תחבורה ציבורית בברלין

סיורים

עומר בברלין

אתחיל מהדבר החשוב ביותר- עומר הוא פשוט קסם. התחברנו אליו ומבחינתנו היינו נהנים לטייל איתו בכל הימים שהיינו בעיר. ברלין ענקית ואני ממליצה בחום לקחת סיור מודרך במיוחד בפעם הראשונה. הראשון שדיברתי איתו היה עומר. וכשעומר שאל אותי מה נרצה לראות ומה מעניין אותנו- ביקשתי שיקח אותנו לכל המקומות ה- Must have שכדאי לראות בפעם הראשונה בעיר. עומר פגש אותנו במלון ויצאנו לטייל ביחד במשך 4 שעות באתרים ההיסטורים והחשובים שיש בעיר.

זה הוואטסאפ של עומר +49 176 47687987 ואפשר גם למצוא אותו בפייסבוק ״עומר בברלין״.

קישור לעמוד הפייסבוק של עומר

בסיור עם עומר

איתי נוביק

העיר ברלין היא אחת מיעדי ההגירה המבוקשים בעולם וזאת אחת הסיבות שהופכות אותה ליעד קולינרי. יש במטבח הברלינאי כל כך הרבה השפעות ממטבחים אחרים שאתם יכולים לשכוח מנקנקיה ותפוחי אדמה.

המטבח הברלינאי הוא כל כך מגוון שהיה לי ברור שאנחנו חייבים סיור קולינרי כדי להכיר את כל זה. את הסיור השני סגרתי עם איתי נוביק שהוא שף, יש לו שירותי קייטרינג והוא גם מדריך סיורים קולינארים בעיר. ואיזה כיף היה לנו להכיר ברלין שהיא אחרת. פגשנו בסיור גם מטבחי מהגרים וגם מטבח גרמני.

עשיתי עם איתי תיאום ציפיות לפני הסיור וביקשתי ממנו שיעשה את ההתאמות לכך שמטעמי כשרות אנחנו נאכל בסיור צמחוני, טבעוני.

מה שהכי כיף בסיורים כאלה הוא שאפשר להגיע למקומות שסיכוי נמוך שהייתי מגיעה אליהם לבד ולהכיר מקומות השמורים רק למקומיים.

קישור לעמוד הפייסבוק של איתי

פסטה עם כמהין בשוק Markthalle Neun
בקלאווה הכי עדינה וטעימה שיצא לי לטעום

מסעדות

אני לא אחדש לכם כלום, מבחינתי החוויה הקולינרית היא 90% מהטיול בפעם הקודמת לא נחלנו הצלחה בתחום הזה . להזכירכם הטיול היה טרום הבלוג והפסגה הקולינרית של הטיול היה Vapiano (🤦🏻‍♀️) שזה סוג של רשת סבארו מפעם (זוכרים??) מאז למדתי דבר או שניים ולפני הטיול עשיתי מחקר מעמיק ובאתי מוכנה.

מבלי להחליט על זה מראש, יצא שבכל יום אכלנו שתי ארוחות ובדרך כלל אחת מהן היתה בראנץ׳ סופר מפנק וטעים. זה המקום כבר לומר- לא היו לנו נפילות קולינריות הפעם. כל מקום נבחר בקפידה וכל המקום שאמליץ כאן, הייתי חוזרת אליו שוב (ושוב ושוב..)

A Never ever ending Love story

המקום הראשון שישבנו בו לבראנץ׳ בעיר היה הבית הקפה המושלם הזה ואיך לומר?! שם התחלנו ברגל ימין.

באופן שהפתיע אותנו, הברלינאים יודעים להכין קפה. ההפוך ששתיתי במהלך כל השהות היה מעולה ככה שמי שמודאג, הסירו דאגה.

בבית הקפה השיקי הזה אכלנו פראנץ׳ טוסט עם קרם מסקרפונה ופירות יער ומנה נוספת של הר מקושקשת עם פטריות שהונחו על פרוסת לחם מחמצת קלויה. שתי המנות היו כל כך טעימות שהייתי שמחה לאכול אותן גם עכשיו. כרגע..

Ka De We

קומות האוכל בבית הכולבו היא גן עדן לפודיז, יש בהן את כל סוגי המטבחים, בשביל להבין את הגודל של המקום, מספיק להבין שעובדים בשתי הקומות הללו כ-180 טבחים וקונדיטורים.

בערב הראשון כשהיינו כבר עייפים אחרי היום הארוך – הטיסה ושינוי מזג האוויר , הגענו מהחום של אילת לקור המפתיע של גרמניה (גשם וקר ביולי?! ) אכלנו שם במסעדה ויאטנמית שהיתה טעימה, חמה ובול מה שהיינו צריכים בסוף יום כזה.

מרק טבעוני עם טופו,ג׳ינג׳ר, כוסברה, אטריות זכוכית ועוד הפתעות

Duo

ת׳אמת, אני לא חובבת פלאפל גדולה אבל אני בדעה שאם כבר אני אוכלת פלאפל פעם בשנה (בדר״כ ביום העצמאות) אז המנה הזאת צריכה להעיף אותי. כמו הפלאפל כך גם עם גלידות והגלידת פיסטוק עם הסירופ המתקשה של הפיסטוק והשוקולד לבן היה פשוט היסטרי!!

Layla Berlin

חייבת לשחרר את זה ואז להמשיך- כפרה עליך מאיר אדוני! איזה טעים וכיף היה לאכול את האוכל שלך. נכון, לפעמים עוברת לי בראש המחשבה, את בחו״ל, הגעת עד לכאן כדי לאכול אוכל של שף ישראלי?! אז התשובה היא שבכל פעם אני בוחרת לפרגן ולנסות. והפעם נהננו בגדול. כל ביס היה בצבע והאווירה היתה כיפית. מקום שכיף להתארח בו והייתי שמחה לחזור אליו שוב.

קובנה עם מתבלים
פאני פורי במילוי דג נא

איזור האקשה מרקט (Hackescher Markt)

בעיני האיזור היפה ביותר בעיר, לא בכדי זכה לכינוי הסוהו של ברלין. מה שהיה פעם איזור בו גרו יהודים הפך לאחד האיזורים השוקקים שיש בעיר. בין החצרות הפנימיות יש מסעדות שיקיות, ברים וגלריות מטריפות.

Sofi

למקום הזה הגענו במקרה. אבי ראה אותו באחת החצרות והציע שניכנס לראות. אני לא ארחיב, כי באמת אין מה, אני אומר את זה בפשטות – תלכו לשם!

House of Small Wonder

בית קפה בניהול יפני וגרמני מה שמסביר את שילוב הטעמים המשוגע שיש בתפריט. העיצוב של המקום מטריף (אנחנו ישבנו בגינה ) והוא שוקק חיים ובחוץ משתרך תור ארוך כך שמומולץ להגיע מוקדם ולהירשם. שווה את ההמתנה!

Frühstück 3000

מקום לארוחות בוקר אבל ברמה גבוהה עם מרכיבים איכותיים. תשכחו מחביתה פשוטה ותתחילו לחשוב על פריטטה עם קציפת כמהין ושות׳. המקום יפה, השירות ברמה גבוהה והכל טעים! תזמינו מקום.

Factory Girl

ההמלצה האחרונה בגזרת בתי הקפה היא לבית קפה אינסטגרמי שיש בו מנות טבעוניות וללא גלוטן. בכלל ברלין היא גן עדן לטבעונים ואלרגנים ויש לא מעט מקומות והמבחר מגוון.

בין כל המנות הזמנו גם פנקייקים טבעוניים וללא גלוטן שלא התלהבנו מהם, שאר המנות היו שוות. אימאפשר להזמין מקום מראש וחכינו 20 דק׳ עד שהתפנה מקום.

Bobbe

בערב האחרון היינו עם גיסתי ואחי (האהובים!) במסעדה כשרה למהדרין. כבר מהשם של המקום התאהבתי ואחרי שטעמנו את כל המנות שהיו זמינות בתפריט (היו כאלה שנגמרו..) אני יכולה לומר בבירור שהיא אחת השוות שיש! בעל המסעדה היה מקסים ובהחלט מקום לחזור אליו.

עד כאן הטיול שלנו בברלין.

לוב יו אול 💋

ליטל

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.