חמישה ימים בברצלונה

חזרנו מסוף שבוע ארוך ומהמם בברצלונה.

ברצלונה היא עיר הורסת, מלאת שיק וסטייל, היא עיר שמשלבת בין תרבות, אומנות אוכל טוב ושופינג.

עיר אולטימטיבית למי שמחפש את הוויב של ניו יורק אבל במרחק כ-5 שעות טיסה.

הכל התחיל לפני חצי שנה לערך, חברה סיפרה לי שאד שירן מופיע בברצלונה, כשהיינו באוקטובר בניו יורק פיספסתי הופעה שלו והפעם החלטתי שאני חייבת להיות בהופעה הזו, מה שחיזק לי את ההחלטה זו היתה העובדה שההופעה היתה ב7 ליוני, יום ההולדת של אבי בעלי ומההיכרות שלכם איתי, אתם יודעים שימי הולדת מבחינתי הן סיבה למסיבה. בכל זאת, לא בכל יום חוגגים את הגיל העגול – 35 סתם לא באמת עגול, אבל אל תהיו קטנוניים. (;

טיסות:

טסנו עם חברת ויולינג (Vueling) וזו הפעם הראשונה שאני טסה איתם, אם לסכם בכנות את החוויה אספר שמדובר חברת לאו קוסט ספרדית ואם אתם כבר שואלים אז המחיר ששילמתי ממש לא היה לואו.. הכרטיס לא כלל מזוודה ושמירת מושב כך שהמחיר הסופי יצא גבוה.

שעות הטיסה היו אידיאליות מבחינתי כי המראנו ב5:00 בבוקר וחזרנו ב23:00 בלילה, זאת אומרת היינו אמורים להמריא בשעות האלה אבל בפועל היה עיכוב של שעתיים גם בהלוך וגם בחזור.

  • למרות העיכוב (כי זה יכול לקרות בכל חברת תעופה) אני חושבת שלטיסה קצרה לאירופה ויולינג סיפקו את הסחורה. הצוות היה אדיב וחביב והשתדלתי להשלים שעות שינה ולא ליצור אינטרקציה מיוחדת עם אף אחד פרט לאבי ולכרית הצוואר המפנקת שאיתה יצרתי קשר הדוק. (;
  • כרטיס סים:

    גם הפעם כמו בפעמים הקודמות, רכשנו סים אחד דרך 019 בנתב״ג כדי שנוכל להיות בקשר עם הארץ כבר בנחיתה. את הסים השני רכשנו מחברת הסלולר Lebara . כרטיסי הסים הללו נמכרים ברשת Media Market ואנחנו רכשנו אותו מהסניף שקרוב לכיכר קטלוניה. התהליך קצר ופשוט שבמסגרתו צריך להציג דרכון ולאחריו תצטרכו לבחור מסלול אינטרנט ושיחות, להיפרד מ10-15 € ולצאת לשלום.

    היתרון שהסים הזה הוא במסלול טעינה (כמו טוקמן) ויכול לשרת אתכם בנסיעות עתידיות.

    הגעה מהשדה למלון:

    בשדה התעופה חיכה לנו פביאן נהג סופר חביב (שאפילו חיכה עם דגל ישראל ושלט שכתוב עליו My little things!). הוא אומנם לא דובר עברית אבל דובר אנגלית וספרדית ועשה את המקסימום ומעבר כדי לעזור לנו להתחיל את הטיול ברגל ימין. הוא חלק איתנו טיפים כמו מאיזה רחובות כדי להתרחק, איך מקבלים החזר מס (הסבר על כך בהרחבה בסוף הפוסט) ולקח אותנו לקנות סים מקומי.

    נסיעה מהשדה למלון שלנו שהיה בשכונת אישמפלה תעלה בין 20€-30€ .

    הנייד של פביאן : 677864448 (3493+)

    איפה ישנו:

    חבל שאין אופציה לצרף בבלוג מוזיקה של תופים כי פה גבירותי ורבותי נחלנו הצלחה מסחררת 🥁.

    מדובר במלון 4 כוכבים מפנק ונוטף שיק. במלון יש 7 קומות ובקומה השביעית יש Rooftop עם בר ובריכה המשקיפים על העיר.

    בחדר חיכו לנו שתי הפתעות ששידרגו לנו את החופשה, האחת מיני בר חופשי שמתמלא כל יום. והשניה, מכשיר טלפון חכם שאפשר לצאת איתו לטייל ברחבי העיר ויש בו אינטרנט בחינם.

    הזמנתי לינה וארוחת בוקר כי לא היתה אפשרות אחרת אבל שתדעו שבאופן כללי אם זה לא בישראל אני בדר״כ אעדיף לקחת לינה בלבד ולחוות את המסעדות ובתי הקפה באיזור ובברצלונה יש הרבה אפשרויות.

    הצוות במלון היה אדיב וחייכן ולאורך כל השהות הרגשנו שהם יוצאים מגדרם כדי שנהיה מרוצים.

    Negresco Princess Hotel

    מה עשינו

    Bitemojo

    טוב, חברות וחברים כשמדברים על גאונות, ביטמוג׳ו זה בהחלט הדבר (!) ואני אומר לכם יותר מזה, קרה לכם פעם שהתלהבתם מסטארט- אפ ושאלתם את עצמכם איך אני לא המצאתי סטארט אפ כזה גאוני?! אז זה מה שקרה לי עם האפליקציה הזו.

    מדובר באפלקציה בעברית שמורידים לנייד ובאמצעותה עושים סיורים קולינריים בלא מעט יעדים מסביב לעולם, אני נחשפתי אליה כשרציתי לעשות סיור כזה בירושלים ואז ראיתי שיש גם בברצלונה מספר מסלולים והחלטתי לנסות.

    כשתכננתי את הטיול שריינתי את שישי בוקר, זה היה תאריך יום ההולדת של אבי וזה התאים לנו בדיוק.

    אבי ואני במשך חצי יום טיילנו , אכלנו, שתינו וקינחנו במקומות שאין מצב שהיינו מגיעים אליהם אלמלא ביטמוג׳ו! פגשנו את בעלי הבית בכל מקום שקיבלנו אותנו בחום רב ואפילו הזמר בבר שביקרנו בו הקדיש לאבי את השיר ״Happy Birthday" 🥳.

    למי שלא זוכר אני ואבי שומרים בחו״ל כשרות ״לייט״, הכוונה שאנחנו אוכלים במקומות לא כשרים אבל מזמינים מנות צימחוניות/ טבעוניות בלבד. הסיור שבחרתי עבורנו כלל 6 טעימות של מנות שונות אך חלקן כללו מנות שלא התאימו לנו מבחינת כשרות ומה שאהבתי בביטמוג׳ו זה שעל כל מנה שלא מימשנו צברנו קרדיט שאנחנו יכולים לממש אותו בטעימה אחרת במקומות אחרים בעולם!

    לסיכום החוויה – השימוש באפליקציה היתה אהבה ממבט ראשון ואני ממליצה לכם בחום לנסות בעצמכם בברצלונה או בכל מקום אחר (יש גם בירושלים בתל-אביב!).

    Bitemojo

    סיור עם ברצלולה:

    בפוסט על ניו יורק סיפרתי לכם על טרנד עולמי שצובר תאוצה בשנים האחרונות של סיורים ללא תשלום ומבוססים על טיפ. ליליאנה קציר צעירה ישראלית שהיגרה לברצלונה בעקבות האהבה, זיהתה את הצורך ופתחה חברה כזו של סיורים אבל בעברית. קראתי המלצות עליה בקבוצות הפייסבוק השונות והזמנתי שני סיורים איתה.

    הראשון היה סיור קולינריה ואומנות בשכונה הטרנדית בורן וכמו שאתם יכולים לזהות מהשם, מאוד התחברתי לתוכן הסיור ובמיוחד לקראוסון המסקרפונה של מאפיית הופמן שכמוהו לא אכלתי בחיי.

    הסיור השני היה סיור גאודי והמורדניסטה, להיות בברצלונה ולא ללכת לראות את יצירותיו של גאודי זה כמו להגיע לישראל בפעם הראשונה ולא לאכול פלאפל ושווארמה.

    מרוב שנהננו בשני הסיורים הזמנו סיור נוסף שנקרא ברצלונה בין ים להר וגם הוא היה סופר מעניין ודרכו הגענו למקומות חדשים.

    מומלץ.

    ברצלולה סיורים

    מה אכלנו:

    אם לומר את האמת די חששתי מהנסיעה שלנו לברצלונה ועינייני הכשרות. 80% מהנאה בטיולים שלנו היא האוכל אבל בשתי פעולות פשוטות באינסטגרם מצאתי את המקומות בהן אני רוצה להיות ולאכול וסימנתי אותם במפת הגוגל שבניתי. דרך אחת למצוא את המקומות הכי שווים , היא פשוט לשאול- לפני הטיסה ביקשתי מהעוקבים שלי באינסטגרם שימליצו על מקומות ומנות שאסור לפספס וגם אותם הוספתי לרשימה שבניתי בגוגל מפות .

    והדרך השניה היא מעקב אחר האשתגים. במקרה הזה עקבתי אחר האשתג #barcelonafoodies וכל פעם כשהייתי רואה תמונה שעניינה אותי, נכנסתי לדף של אותה מסעדה/בר והתחלתי לעקוב אחריהם.

    טיפים למי שלא מכיר את המטבח הקטלאני: תמיד תזמינו 2 מנות פתיחה שאף פעם לא נופלים בהן – האחת, פטאטס בראוואס שאלו תפוחי אדמה מטוגנים עם רוטב פלפלים ותעשו לי טובה רק אל תגידו בקול רם שזה צ׳יפס משודרג או הום פרייז כי זה ממש מעליב את הקטאלנים אני רק אומר שזה ממש טעים (וממש משמין) .

    המנה השנייה היא פאן קון טומטו שזה לחם קלוי שמוגש עם עגבניות מגורדות, שום ושמן זית- וזה הכי פשוט והכי טעים. לקינוח תזמינו בכל מקום שיש קרמה קטלאנה שזה כמו קרם בורלה רק עם טעם קרמי יותר עשיר.

    וסנגריה בכל מקום תזמינו לשתות סנגריה, לבנה או אדומה זה לא משנה העיקר שתחזיקו אחת כזאת ביד🥂

    אילנ׳ס (Ilan's)

    לשומרי הכשרות יש לא מעט אלטרנטיבות טובות בברצלונה.

    אנחנו היינו במסעדת ההמבורגרים היחסית חדשה שנקראת אילנ׳ס. ההמבורגר שאכלנו שם היה בין הטובים שאכלתי. במקרה פגשנו שם את רוני בעל המקום שקיבל אותנו כמו שמקבלים בני משפחה וזה היה מחמם את הלב.

    ברוב המקומות הכשרים שהיינו בהם בחו״ל קיבלנו במקרה הטוב אוכל טוב במחיר מופקע ובמקרה הפחות טוב, אוכל בנוני עם מחירים גבוהים ומשמח למצוא מקום כשר בחו״ל שהאוכל שמגישים בו גם טעים וגם המחירים טובים.

    אגב, המקום נקרא אילנס על שם בנו של רוני- אילן.

    קישור לעמוד הפייסבוק של Ilan’s

    Flax and kale

    יש שאלה שחוזרת על עצמה כל הזמן – ״איך את אוכלת כל כך הרבה ומצליחה לשמור על המשקל?״ אז לצערי התשובה היא לא גנטיקה טובה אלא שאני באמת מאוזנת. אני בדרך כלל אטעם רק ביס מהקרואסון ואחלוק מנת פסטה ויום אחרי שאכלתי המבורגר אני ככל הנראה אוכל סלט . ובכלל בטיולים כאלה הולכים כל כך הרבה שזה מתאזן.

    אבל אחרי המבורגר באילנס הלכנו לאכול בפלקס אנד קייל .

    המקום מהמם וטרנדי ומציע מנות מזינות, בריאות וטעימות בטירוף!

    כל המנות שהזמנו היום מעולות וממליצה לכם לנסות את הסמוז׳י פירות הטבעי שלהם שהיה תענוג צרוף.

    flax & kale

    Citizen

    מקום מעולה נוסף לבראנץ׳ הוא סיטיזן.

    תיכננו לעצור שם לקפה ונשנוש אבל סיימנו בסנגריה, טוסט אבוקדו ופנקייקס אוורירי והורס.

    Citizen

    Nuria

    כשאני בחו״ל אני רוצה להנות מכל העולמות, חלק בי רוצה להרגיש מקומית ולהגיע לכל המקומות השכונתיים שהם לא תיירותים והצד השני בי רוצה להתפנק ולהרגיש תיירת. ולכן לאחר שקיבלתי המלצה על נוריה וראיתי שהיא ממוקמת על שדרות לה רמבלה ממש קרוב לפלאזה קטלוניה התלבטתי אם ללכת אליה. מכוון שסמכתי על טעמה המושלם של נותנת ההמלצה החלטתי בכל זאת ללכת וההחלטה הזו השתלמה מכוון שמדובר במסעדה מעולה שמציעה אוכל קטלאני מעולה.

    הזמנו פטטאס ברבאס, ארטישוק מטוגן, פאן קון טמאטו וסלט מרענן.

    בגלל מיקומה הראשי, המסעדה הזו תמיד מלאה אז ממליצה להזמין מקום מראש.

    Nuria

    שופינג

    ברצלונה היא עיר אידיאלית לשופינג. אוהבי זארה, מנגו ושות׳ ברצלונה היא הממלכה! נכון שאלו רשתות שיש גם בישראל אך לרוב המחירים זולים משמעותית ובנוסף יש דגמים שאין בארץ.

    אזור הקניות בברצלונה ממוקם בין הרחובות Passeig de Gracia ו-Rambla de Catalunya. 

    Mango Outlet

    אני מאוד (מאוד!!) אוהבת את הבגדים של רשת מנגו ויעיד על כך ארון הבגדים שלי שמונה 80% בגדים של הרשת הספרדית הזו. אבי בעלי שיחיה שיודע את הנתון הזה והוביל אותי ישירות לסניף האאוטלט . הגענו ממש עם הפתיחה כך שהמקום היה מסודר וכמעט ולא היו בו אנשים. היה כל כך נעים להסתובב ויצאתי עם שלל רב ובמחיר מצחיק.

    הפריטים הם של עונות קודמות בהנחות מטורפות ויש כל כך הרבה פריטים קלאסים שזה שווה ביותר.

    Mango Outlet

    השלל במנגו אאוטלט

    הרובע הגותי ורובע אל בורן

    האזורים היותר שיקים של ברצלונה עם שלל חנויות בוטיק נוטפות סטייל.

    אל קורט אינגלז

    המשביר לצרכן של ברצלונה. מדובר בחנות כולבו מיתולוגית בת 9 קומות וממוקמת בצמוד לכיכר קטלוניה כך שלא תוכלו לפספס אותה.

    אנחנו קנינו שם לאיתן חולצות כדורגל של נבחרת ברצלונה (כמובן) אבל גולת הכותרת היא קומת האוכל בקומה האחרונה של הכולבו.

    El corte ingles

    Maremagnum

    אתחיל ואומר שלא מדובר בקניון הכי מרהיב ומלהיב שיש אבל היתרון הגדול שלו הוא שהוא פתוח בכל ימות השבוע ובחגים כך שאנחנו ביקרנו בו גם ביום ראשון ומכוון שביום שני היה חג והכל היה סגור , ביקרנו בו גם בשני. הקניון ממוקם סמוך לנמל. ויש בו מגוון חנויות כמו מנגו H&M ו-Pull & Bear וLefties שהיא חנות עודפי ייצור של זארה ומוצרים נמכרים שם במחירים מגוחכיםבהקשר הזה אציין שאני נכנסתי אל החנות והכל היה בבלאגן, המוני אנשים ואווירת שוק אז יצאתי כלעומת שבאתי אבל תבדקו בעצמכם .

    Maremagnum

    Vicens

    אם אתם בעניין של ממתקי גורמה אז ממליצה לכם להיכנס לחנות הזאת. הפייבוריט שלי והוא גם זה שזכה לעשות עליה ולהגיע איתנו במזוודה לארץ הקודש הוא הנוגט עם השקדים בציפוי ופל דק דק ופריך פריך.

    צפויה התמכרות אז ראו הזהרתם .

    Vicens

    הופעה באצטדיון האולימפי ליואיס קומפאניס

    הסיבה הרשמית שלשמה התכנסנו.

    הפעם זאת היתה הופעה של אד שירן. מדובר בפרפומר אמיתי שבמשך כמעט שעתיים עמד לבד על הבמה עם גיטרה כשברקע מסכי מולטימדיה מרהיבים והלהיב קהל של 50 אלף צופים!

    הופעה באצטדיון גדול בחו״ל זו חוויה מטורפת שמשאירה אותנו עם זכרונות לכל החיים .

    אגב, האצטדיון נמצא בצמוד למונז׳יק (הר היהודים) כך ששילבנו ביקור במקום לפני ההופעה.

    ביקור במונז׳יק לפני ההופעה

    טיפ לסיום – Tax free החזרי מס בברצלונה

    ודאי תשמחו לדעת שבברצלונה יש החזר מס מהיורו הראשון! זאת אומרת שאתם עושים קניות ובשדה התעופה תקבלו החזר של המע״מ ששילמתם! 🥳.

    איך עושים את זה:

    1. כדי לקבל את החזר המס עליכם להציג דרכון בקופת החנות, תדאגו שהדרכון יהיה עליכם תמיד או צילום שלו (אני מעדיפה להסתובב עם עותק של הדרכון סרוק במייל שלי וכך גם עשיתי בברצלונה).

    2. בסיום רכישה בחנות מסויימת, הציגו בפני הקופאית את הדרכון ותשאלו אם יש החזר מס. בכל החנויות צריך להיות החזר מס כי זה החוק במדינה. או כמו שהנהג שאסף אותנו תידרך אותנו לומר בחנות ״No tax free, No money " והכוונה היא, שאם אין החזר מס, אנחנו לא קונים אצלך.

    3. שימו לב שכאשר אתם מקבלים קבלה, מוצמדת עליה קבלה נוספת עם חותמת החנות ומקום למילוי פרטים אישיים שלכם. שימו לב שיש צורך להשלים פרטים כמו כתובת, מס׳ טלפון וחתימה שלכם ואני ממליצה לכם לעשות את זה מבעוד מועד, בנחת במלון ולא לבזבז על זמן בשדה התעופה.

    4. השלב הבא הוא בשדה התעופה, יש לגשת לעמדות סריקה דיגיטליות ולסרוק את הדרכון ואת הברקוד בקבלה. במידה וסרקתם כמו שצריך, על גבי במסך יופיע הסימן ✔️ ירוק . אתם לא אמורים לקבל איזה פתק אז אל תחכו, סיימתם לסרוק, תעברו לשלב הבא. לעיתים פקיד המכס מבקש לראות את הפריטים שנרכשו, לי מעולם זה לא קרה אבל חשוב שתכירו.

    5. לאחר שתעשו צ׳ק אין ותקבלו את כרטיסי הטיסה, תעברו לבידוק הביטחוני ומשם לדיוטי פרי*.

    *בשלב הזה שימו לב (!!) בדרך כלל הטיסות לישראל יוצאות מאזור E בטרמינל אולם הדיוטי פרי השווה והאמיתי (עם חנויות כמו מנגו, זארה, מסימו דוטי ועוד) נמצא בקומה למטה ואם לא תשימו לב אז תפספסו אותו ולא תוכלו לחזור אחורה.

    6. בדיוטי פרי יש שתי עמדות והן מוצבות אחת מול השניה, האחת של Global Blue והשנייה של Global Exchange. ממליצה תמיד להתחיל עם גלובל בלו כי היא עובדת בשיתוף פעולה עם יותר רשתות וקבלות שלא מתקבלות בגלובל בלו, תגישו בגלובל אקסצ׳ינג׳. אתם יכולים לבחור אם אתם רוצים את הכסף במזומן או באשראי וכמו כן לבחור את סוג המטבע. אני בחרתי באופציית המזומן כי שמעתי כמה סיפורים של אנשים שעשו את כל התהליך ולא קיבלו החזר באשראי.

    לעיתים התהליך הזה לוקח זמן, העמדות עמוסות ויש תור ארוך אז ממליצה לכם לקחת את זה בחשבון ולצאת קצת יותר מוקדם לשדה.

    הסבלנות משתלמת.

    לסיום, זו התמצית, היו עוד חוויות מדהימות בברצלונה.

    היא עיר מהממת שהשאירה טעם של עוד ועוד ועוד.

    עד לפעם הבאה.

    💋

    ליטל

    השאר תגובה

    אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.