חמישה ימים בבוקרשט

חזרנו משבועיים ברומניה, יצאנו לטיול שורשים, להכיר את המסורת המשפחתית מהצד של אבא שלי. כ-ל המשפחה המורחבת הצטרפה למסע. טוב, לא כולם. אבי בעלי שיחיה הצטרף אלינו אחרי שבוע. הוא משרת בצבא ובלי טיפת ציניות, היו לו דברים חשובים יותר לעשות מאשר לטייל איתי ועם הבנים שלנו בנופיה היפים של רומניה אבל בבוקרשט הוא כבר היה איתנו אז זה היה מושלם.

איפה ישנו

Park inn by Radisson

הבחירה במלון זה לא היתה מקרית, חיפשתי מלון עם חדרים מרווחים המתאימים למשפחות .

מכוון שהטיול היה טיול שורשים, ״נתתי״ לאבא שלי יד חופשית בבחירת המקומות בהם נלון (כמובן שכולם עברו את אישורי😉) אבל בבוקרשט רציתי לבחור מקום מפנק שיענה על הצרכים של כל המשפחה. חיפשתי מלון שיהיה במיקום מרכזי, עם בריכה, ארוחת בוקר ועוד..

לשומרי הכשרות הבחירה של המלון היא מעולה מכוון שיש בכל חדר מטבח עם כריים חשמליים, מקרר ומיקרוגל.

park inn

איפה טיילנו

ביום הראשון בבוקרשט ובכדי להכיר את הנקודות המרכזיות בעיר, לקחנו סיור של האוטובוס האדום.

המלצתי על סיור באוטובוס האדום בעבר בבלוג ואמשיך להמליץ עליו בערים נוספות כי אני מאוד אוהבת את האופציה הזו.

עבור הילדים החוויה לנסוע בקומה השניה של האוטובוס היתה אדירה. נוגה אחיינית שלי הטיבה להגדיר את ההתלהבות מהאוטובוס המגניב כשקראה לו- אוטובוס קבריולט (-;

איפה אכלנו

אתם יודעים כבר את התשובה שלי- איפה לא?! בוקרשט הפתיעה אותי לטובה גם מבחינת היופי שלה וגם מבחינת הקולינריה.

באוטובוס האדום עצרנו וירדנו בכמה נקודות כמו בית הכנסת הכיראלי, שער הניצחון וארמון הפרלמנט אבל העצירה בגני צ׳ישמיגיו היתה מועדפת עליי, גם כי הגן מרשים ועצום בגודלו (160 דונמים באמצע העיר) וגם כי הנק׳ הסופית היתה מסעדת הארד רוק קפה וכמו שאתם מכירים אותי, אוכל תמיד מעלה לי את מצב הרוח.

אבי ואני הזמנו קסדיה צימחונית והמבורגר צימחוני ושניהם היו מעולים.

לאיתן ולביא הזמנו מנת ילדים של מק אנד צ׳יז (מקרוני עם גבינה), מנות הילדים מלוות בתוספת לבחירה ושתייה וגם הן היו מצויינות.

Caju by Joseph Hadad

את ג׳וזף אני מכירה כבר שנים, כאילו אני לא מכירה אותו באופן אישי אלא מהתקשורת, ידעתי שיש לו מסעדת גורמה נחשבת בבוקרשט ושמחתי לגלות שהוא פתח ביסטרו חדש וטרנדי כשני רחובות מהמלון שישנו בו.

לאחרונה ראיתי את ג׳וזף (להלן יקרא: ״יוסי״) בתכנית המצויינת ״אנחנו על המפית״ שמשודרת בערוץ כאן. הסיפור האישי שלו כל כך נגע לליבי שרציתי לחבק אותו ולהחזיר אותו לארץ (מי יודע, אולי זה עוד יקרה).

ללכת לאכול במסעדה אחרי שראיתי את התכנית יכל להיות הצלחה מסחררת או נפילה גדולה. אתם מתארים לעצמכם איך זה נגמר.. כמובן שהצלחה מסחררת! יוסי שם את עצמו בצלחת ומרגישים את זה בכל ביס

אחסוך מכם הפעם את תיאורי אייל שני שלי, פשוט אומר לכם שאם אתם בבוקרשט, אתם חייבים לעצמכם לפחות ערב אחד בביסטרו הזה.

Caju

גוגושי (Gogosi)

הכרתי את הגוגושי בטעות, מסוג הטעויות שאי אפשר לחזור מהן אחורה- כמו שהקורנפלקס והארטיק נוצרו בטעות.. היינו בשוק המקומי בבוטושן (העיר בה אבא שלי נולד ואספר לכן עליה בפוסט הבא) והשעה היתה שעת צהריים מוקדמת וחיפשתי נישנוש קליל ואז ראיתי את דוכן הגוגושי.

התור שהשתרך בדוכן היה ארוך ואני עמדתי בסופו, המוכרת שאלה אותי משהו ברומנית ואני עניתי לה באנגלית ולמעשה נוצרה סיטואציה שבה אני לא הבנתי אותה והיא לא הבינה אותי בסוף היא הוציאה מהשמן הלוהט שני מאפים וסגרה את הדוכן. אחר כך הבנתי שהיא סיימה את מלאי הגוגושי, עשתה את היומית שלה וסיימה לעבוד.

גוגושי זה מאפה רומני מטוגן,מעין שילוב בין ספינג׳ לפריקסה הוא נימכר במאפיות או בדוכנים שמציעים רק את זה.

למעשה הוא עשוי מרוב הדברים שאני אוהבת בעולם הזה- פחמימה, מתוקה, מטוגנת (לא בהרבה שמן, שמן עמוק, שלא עושה צרבת🤦🏼‍♀️) במקומות מסויימים זה ניראה כמו סופגניה ובאחרים זה קצת אליפטי אבל בכולם זה כל כך טעים שאי אפשר להפסיק לאכול.

שופינג

רומניה היא מקום מעולה לקניות, הכל יותר זול מהארץ אבל אנחנו היינו עם ילדים וכשאת יוצאת לטיול מותאם ילדים אז הקניות הן לא הבילוי העיקרי.

ובכל זאת, אל תדאגו ביקרתי בסניף זארה המקומי ורכשתי נעליים שהספיקו כבר לטייל איתי ולהחתים דרכון בניו יורק, אבל הבילוי האהוב עליי באמת הוא להיכנס לסופרמרקט מקומי, לטייל ולקנות מהתוצרת המקומית.

סיפרתי לכם בפוסט הקודם על ברשוב על קינוח הפאפנאש ובפוסט הזה סיפרתי לכם על הגוגושי אז קניתי ערכות להכנה ביתית בסגנון העוגות של פילסברי שרק מוסיפים ביצה וחלב ויוצא משהו.. האורחים שלי בחנוכה הבא עלינו לטובה יצטרכו להיות שפני הניסיון ולטעום את זה.

סניקרס מנצנצות שנרכשו באפי מול (קניון בבעלות אפריקה ישראל).

הטרמה

ולסיום סיומת של הטיול הארוך והמהנה שהיה לנו, נסענו להתפנק בטרמה.

הטרמה הוא פארק מים המחולק לשלושה מתחמים- שני מתחמי מבוגרים ומתחם אחד לכל המשפחה.

מדובר בפארק ענק ומהיפים שיש באירופה, מושקע ויפייפה.

כדי לשמור על הרמה המוקפדת של המקום ישנם כללים מאוד נוקשים. על המבקרים באתר להגיע לבושים בבגדים רגילים ולהביא תיק שיש בו מגבת, בגד ים וכפכפים. בכניסה לאתר ישנה אפשרות לרכוש כרטיס לכמה שעות או ליום שלם ( אנחנו בחרנו ביום שלם). אין אפשרות להכניס אוכל או שתייה (מלבד מזון לתינוקות) אבל כל מבקר מקבל צמיד שאיתו אפשר לרכוש אוכל ושתייה ואני חייבת לספר לכם שהמנות המוצעות במקום היו טעימות ובמחירים סבירים.

מצורפת תמונה עם הסבר מפורט יותר על הפארק וקבלה של מה שאנחנו שילמנו עבור יום בילוי משפחתי בהרכב זוגי+ילד+תינוק.

מונית לטרמה אמורה לעלות בסביבות 60 ליי לכיוון ובאופן כללי, אני ממליצה לכם להזמין מונית מהעמדות הממוחשבות שמוצבות בבית המלון.

Tehrme

זהו להפעם, אם עוד לא סגרתם טיסה לחופשה משפחתית בקיץ – זה היעד וזה הזמן!

אם יש לכם שאלות, תכתבו לי.

נשיקות 💋

ליטל

תגובה אחת בנושא “חמישה ימים בבוקרשט

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.